lørdag 19. februar 2011

Ta deg en cava!

For hvem i all verden har bestemt at sprudlevin skal være forbeholdt bryllup og andre store anledninger? Det er jo så fantastisk godt - og sunt for sjelen!

Så, neste gang du skal ha venninnefest: Prøv cava i stedet for vin. Det er alltid populært, og det blir garantert livlig stemning (rødvin, som jeg også elsker, kan man jo for eksempel fort bli litt dorsk av).

Av og til, når jeg synes jeg fortjener noe ekstra, kjøper jeg en flaske cava og koser meg helt alene eller med gode venninner.

Bilde www.jackandjillflowers.ie


Mine beste cava-tips
Alle disse koster rundt 100-lappen:

Freixenet Cordon Negro Brut - den veldig kjente i svart flaske. Passe tørr og veldig god med hint av cognac i ettersmaken, synes jeg.

Soler-Jové Brut Reserva er også fin, den får dessuten alltid bra omtale av ekspertene i mediene.

Sikker vinner til jentefest:
Jacob´s Creek Sparkling Rosé - rosa - og nydelig på smak. Jeg har fortsatt ikke møtt en dame som ikke har falt pladask for denne.

Skål!

Gotta love it ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar