søndag 19. juni 2011

Red Velvet Cupcake.


Som dere kanskje fikk med dere så fikk jeg en fin pakke fra Møllerens for en tid tilbake.

I kveld gikk jeg løs på Red Velvet Cupcake. Det som er karakteristisk for Red Velvet er den intense røde fargen på bunnen og den lekre hvite frostingen.



La oss begynne med deigen.
Veldig lett å forstå, smør (eller olje) og vann er alt som skal til. Det første jeg legger merke til er at fargen ikke er helt som forventet, den er mer rosa-brun enn rød. Så jeg håper at dette endrer seg ved steking.


Av erfaring fyller jeg kun 12 av 15 vedlagte former og de stekes på 180grader og varmluft i 13 minutter.


På pakken kan man selv velge en av to fremgansmåter for å lage glasuren. Enten smør eller smør og naturellost. Jeg liker litt mer fylde i glasuren så jeg valgte med naturellost. Fargen på frostingen er lys-lysrosa og smaker søtt og godt.

Jeg pynter cupcakene med en Wilton 1B tipp som lager søte små roser og topper.


Så kommer finalen, nemlig smaken. De lukter ikke så mye, men de ser gode ut. Spørsmålet er om de smaker godt. Bunnen smaker ikke så mye, men frostingen et søt og god. Men jeg må ærlig innrømme at den største skuffelsen er fargen. Når man kaller produktet Red Velvet, så forventer jeg den dype røde fargen på bunnen og hvit frosting. Denne var mer brun-rosa i bunnen med en lyserosa frosting. Om den smaker som en Red Velvet Cupcake vet jeg desverre ikke.

Så når alt kommer til alt så får denne et lite minus litt smakløs bunn og fargen, men et pluss for konsistens og god frosting!
Terningkast



Gotta love it ♥


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig i din konklusjon.
    Fargen på muffinsen var skuffende: mer brun en RØD og likte egentlig ikke at toppingen var rosa da den skal være hvit. Såfall burde farge vært med så man kunne valgt selv... Red velvet smaker også mer. Pluss for at de informerte om at man kunne bruke naturellost i topping-blandingen.

    synes også formene var i minste laget og det var lite røre.. Jeg hadde nok gitt en 3'er!

    SvarSlett
  2. Da er vi ganske enige, selv om jeg synes at den var god. Har du smakt Red Velvet?

    SvarSlett